Kerk- en schooldienst 2024

Op zondag 28 januari vierden we de jaarlijkse Kerk- en Schooldienst. Voor de Kapel was er dit jaar een verbinding met de Sjaloomschool en het thema was: ‘Een nieuw begin’.

Op de scholen waren over dit thema een aantal Bijbelverhalen behandeld: de uittocht uit Egypte, het opstandingsverhaal van Pasen en de genezing van een verlamde man. De kinderen van de Sjaloomschool hadden in de week voorafgaand aan de dienst allerlei werkjes gemaakt, die in de kerkzaal van de Kapel zichtbaar waren.

Tijdens de dienst werd er door ds. Kees Benard een vervolg gegeven aan de projectweek. Nadat hij met inbreng van de kinderen nog even terugblikte op de eerder genoemde verhalen ging hij verder met een een volgend verhaal: het visioen van Johannes op Patmos en het nieuwe begin dat God maakt met de hele schepping.

Een aantal kinderen van de Sjaloomschool werkten mee aan de dienst bij de gebeden, de lezingen en de collecte.

Het was een mooie dienst met veel jeugdige inbreng.

Foto’s Jaap de Beer,
Tekst Dick van der Meijden