Dienst met het Algemeen Wierdens Mannenkoor

Op zondag 14 april was de kerkzaal goed gevuld. Bij binnenkomst was al meteen duidelijk dat er vandaag een bijzondere dienst werd gehouden. Vanmorgen verleende het Algemeen Wierdens Mannenkoor onder leiding van Frouke Langbein en ondersteund door pianist Arie Kraak medewerking aan de dienst in de Kapel.

Het mannenkoor zong aan het begin van de dienst “Morning has broken” van Cat Stevens en zorgde voor een muzikaal  slot met een nummer van Rob de Nijs: “Alles wat ademt”. Tijdens de dienst werden door het koor ook nog vier andere nummers ten gehore gebracht. Het was een mooie bijdrage aan de dienst en het applaus was dan ook welverdiend.

Natuurlijk was het zingen van het mannenkoor niet de enige invulling van de kerkdienst. Ook de gemeente zong mooie liederen, waaronder de Psalm van de zondag: Psalm 33.

We hoorden mooie lezingen over recht en vrede uit Micha 4 en over de verzoening van Jezus met Petrus uit Johannes 21. Ds. Kees Benard ging tijdens de overdenking op deze onderwerpen verder in en betrok daarbij ook het collectedoel van vanmorgen: verzoening tussen burgers na de genocide die plaatsvond in Rwanda.

We kijken terug op een mooie dienst.

Foto’s Diana Nieuwenhuis en Eva Jungjohann
Tekst Dick van der Meijden

Categories: Fotoalbum, Nieuws

1 reactie

1. Eva Jungjohann schreef:

Prachtige dienst. Zat goed in elkaar en de overdenking was prachtig. Zette mij weer aan het denken. Goede sfeer in de Kapel en weer aardig wat mensen aanwezig. Ook het kindermoment was leuk om naar te kijken. Een predikant die oog heeft voor detail.