Tijdens verbouwing geopend

De eerste werkzaamheden voor verduurzaming van de Kapel zijn inmiddels uitgevoerd. Alle stoelen zijn uit de kerkzaal verwijderd en de vloer is helemaal afgedekt met folie. In de komende maanden zal het dak van de Kapel van een dikke isolerende laag worden voorzien.

Door enkele actieve vrijwilligers is alles voorbereid om in de komende maanden kerkdiensten te houden in de koffiezaal. Een zeer intensief werk, want er moesten kabels worden verlegd, een beamer geïnstalleerd, een camera opgehangen en geluidsvoorzieningen worden aangebracht. En dan natuurlijk alles zo instellen dat het allemaal naar behoren werkt tijdens een kerkdienst.

Op zondagmorgen 27 augustus was de eerste dienst in de koffiezaal. Deze zaal wordt in de komende week nog iets uitgebreid met het gedeelte van de kerkzaal onder de orgelgalerij. Maar vanmorgen paste het allemaal en alles werkte naar behoren.

De dienst werd geleid door mevr. Bosch – Verschuur, een goede bekende binnen de Kapel. In plaats van de begeleiding met het orgel klonk er vanmorgen pianomuziek en het was natuurlijk ook nog even wennen aan de indeling van het “liturgisch centrum”.

Het koffiedrinken is in deze periode op “de punt” en helaas zijn er daarbij geen zitplaatsen beschikbaar. Maar iedereen was het er over eens: het heeft ook wel iets moois om in deze setting een kerkdienst te houden. Dankzij de inzet van de vrijwilligers is er een prima oplossing gevonden voor de diensten in deze periode tijdens de verbouwing. Met recht kunnen we zeggen:

Tijdens de verbouwing is de Kapel geopend!

Foto’s: Jaap de Beer
Tekst: Dick van der Meijden