Doopdienst in de Kapel

Op zondag 7 januari was er in de Kapel een feestelijke dienst, want op deze eerste zondag van 2024 werd Daniek Nijland gedoopt, dochter van Jorn en Marije.

Alles stond deze dienst in het teken van de doop. De lezing uit Marcus vertelt over de doop van Jezus door Johannes in de Jordaan. Het was voor ds. Kees Benard niet moeilijk om dit verhaal tijdens de overdenking te verbinden met de doop van Daniek en dat deed hij dan ook op een mooie wijze.

De ouders van Daniek hadden een mooie brief opgesteld voor hun dochtertje en deze werd door Jorn voorgelezen. Ook een grootmoeder had een bijdrage aan de dienst door een mooi gedicht voor te dragen.

Bij het verlaten van de kerkzaal kregen alle kerkgangers de gelegenheid om de doopouders geluk te wensen. Daarnaast: Het was de eerste dienst in het nieuwe jaar en daar horen natuurlijk nieuwjaarswensen bij. Dit werd na de dienst nog geaccentueerd met kniepertjes (met slagroom) bij de koffie.

Foto’s Diana Nieuwenhuis
Tekst Dick van der Meijden

Categories: Fotoalbum

1 reactie