Derde Advent

Op 17 december was het de derde zondag van Advent, zondag Gaudete, verheug u!
Het paars van Advent wordt op deze zondag iets lichter en kleurt naar roze.

Vorige week was er een TOP-2000 dienst en daardoor werd het project van de kindernevendienst een weekje onderbroken. Maar vanmorgen werd de draad weer opgepakt. Ook letterlijk, want de voetstappen die vorige week door de kerkgangers in een spoor naar de paaskaars waren neergelegd, werden nu in een slinger opgehangen.

Het thema “vrede” kreeg in deze dienst op allerlei manieren aandacht. In de drie schriftlezingen en ook in de overdenking van ds. Benard. Daarnaast vierden we vanmorgen de Maaltijd van de Heer en de vredegroet hoort daar onlosmakelijk bij. Een oproep om in vrede met elkaar te leven is actueler dan ooit en staat in schril contrast met de onrust en oorlogen op diverse plaatsen in de wereld.

Foto’s Jaap de Beer
Tekst Dick van der Meijden

Categories: Fotoalbum, Nieuws

1 reactie

1. Eva schreef:

Dit was een prachtige dienst. Onze predikant weet van het kindermoment zo iets leuks te maken. Hoe hij met die kinderen heel het liturgisch centrum versiert, met iets dat de vorige dienst is gebruikt, symboliseert niet alleen de sfeer van onze Kapel maar ook het stukje duurzaamheid dat bij een groene kerk hoort. Onze predikant verkleint de afstand tussen ‘meneer de dominee’ en de kinderen. Mooi om te zien. De preek was weer top.