Mooie TOP-2000 dienst

De commissie “Kerk, even anders” organiseerde voor 10 december 2023 een TOP-2000 dienst in de Kapel. Er werd contact gelegd met een band, die een aantal toepasselijke nummers ten gehore zou brengen.

Helaas bleek in de laatste week voordat de dienst zou worden gehouden, dat de zangeressen van de band door ziekte verstek moesten laten gaan. Gelukkig werd er iemand gevonden, die de betreffende nummers wel wilde zingen. En wát voor iemand: Merle Sjoers was bereid om samen met het combo van de besproken band de liederen te vertolken.

De kerkzaal was goed gevuld deze zondagmorgen. De commissie “Kerk, even anders” had een mooie orde van dienst opgesteld en de leden van deze commissie verzorgden alle liturgische onderdelen, natuurlijk met uitzondering van de liederen.

Het werd een heel mooie dienst. Merle zong prachtig en werd daarbij uitstekend ondersteund door het combo. Ook de andere onderdelen van de dienst waren goed verzorgd en alles sloot mooi op elkaar aan. De aanwezige kerkgangers werden ook nog actief betrokken bij de uitvoering van de dienst, door met een spoor van voetstappen aan te geven waar we samen naar toe willen. Een symbolische tocht richting paaskaars.

Na het laatst gezongen lied “We are the world” klonk er twee keer een welverdiend applaus voor de organisatoren en de uitvoerenden van deze dienst.

Foto’s: Kirsten Hegeman en Eva Jungjohann
Tekst: Dick van der Meijden