Verduurzamen van de kerkzaal

Zondag 20 augustus na de dienst is het zover. We gaan starten met de verduurzaming van de kerkzaal. Wat gaan we doen? Het plafond van de kerkzaal wordt gestript. Er wordt isolatie geplaatst vanuit de binnenzijde. Het geheel wordt afgewerkt met gipsplaat. Tevens pakken we de verlichting aan. Helemaal over op LED. Anne-Carien Kleinjan heeft dit voor ons ontworpen en we kijken nu al uit naar het resultaat. Een toekomstbestendige kerkzaal!

Zover is het nog niet. Vanaf 27 augustus gaan we voor een periode van drie maanden “kerken” in de koffieruimte. Kerken in onze eigen Kapel, in plaats van elders een ruimte huren, was en is de grote wens. Dat we zo nu en dan last hebben van alles wat gaande is in de Kapel is niet te voorkomen.

Met elkaar zullen we extra flexibel moeten zijn. Zo zullen we bijvoorbeeld zo nu en dan tijdens de kerkdienst geluid horen uit de keuken waar de koster bezig is met het voorbereiden van het koffiedrinken. Misschien op dat moment wat vervelend, maar dat hoort er allemaal bij. We weten tenslotte waar we het voor doen.

Een grote groep vrijwilligers is al enkele weken bezig met de voorbereiding. Namens de kerkrentmeesters spreken we nu al onze dank uit. We doen het samen en dat te ervaren is erg mooi en maakt mij dankbaar.

Als u denkt: “Ik kan ook wel wat doen.” Laat het ons weten. Alle hulp is en blijft welkom.

Mochten er vragen zijn, nu of tijdens de werkzaamheden, kom ermee. U mag mij of de andere kerkrentmeesters altijd benaderen.

Namens de kerkrentmeesters, Pim Spackler