Aanscherping Coronamaatregelen

Naar aanleiding van de persconferentie van 2 november heeft de PKN nieuwe richtlijnen gegeven voor de kerken. Als Kapelgemeente willen wij ook onze verantwoordelijkheid nemen en voelen ons genoodzaakt om de corona maatregelen toch weer aan te scherpen.

Onderstaand worden de maatregelen weergegeven waar we weer rekening mee moeten houden bij het bezoeken van de Kapel.

• In de kerk zijn mondkapjes verplicht bij verplaatsingen. Als u zit hoeft u geen mondkapje te dragen. Bij binnenkomst verzoeken wij u een mondkapje te dragen. Er zijn tevens mondkapjes beschikbaar in de Kapel voor de bezoekers;
  • De 1.5 meter afstand geldt in de Kapel. Voor de zitplaatsen betekent dit twee stoelen afstand per huishouden;
  • De koster wijst de zitplaatsen toe en coördineert het vertrek na de dienst;
  • Het koffiedrinken na de dienst wordt voorlopig opgeschort;
  • Zingen tijdens de dienst is toegestaan;
  • Het wordt op prijs gesteld als u de handen desinfecteert bij binnenkomst;
  • Bij binnenkomst worden de namen weer genoteerd.