Schoenendoosactie zondag 10 en 17 november

Elk jaar organiseert de Stichting Oost Europa Enter-Rijssen-Wierden de “actie schoenendoos”. Het doel van de Stichting Oost Europa is het verlenen van diaconale hulp, door ondersteuning te bieden aan o.a. kerken en scholen en door het organiseren van hulptransporten.

In december gaat een groepje vrijwilligers vanuit de Hervormde Kapel richting Hongarije om daar kinderen blij te maken met een schoenendoos vol verrassingen. Wim de Groot, Lambert Kleine Deters, Gerard Sluiskes en Dick van der Meijden gaan dan met een volle bus en aanhanger op weg om zo’n 400 kinderen een cadeautje te bezorgen in de plaatsen Túrkeve en Gyüre (bij Kisvárda).

We zouden het mooi vinden als leden van de Kapelgemeente ook een bijdrage leveren door zo’n cadeautje te maken. Het is de bedoeling om een schoenendoos (géén doos van laarzen) te verpakken als cadeau en te vullen met de onderstaande artikelen:

• Enkele schriften
  • Potloden, pennen en stiften
  • Puntenslijper en gum
  • Tandenborstel en tandpasta
  • Snoep, bijvoorbeeld pepernoten of melkchocolade (géén drop)
  • Muts
  • Handschoenen
  • Sjaal
  • Iets persoonlijks.

Wilt u er bij het inpakken rekening mee houden dat het deksel er af moet kunnen? De inhoud van alle cadeautjes wordt altijd nog even bekeken door de vrijwilligers van stichting Oost Europa.

Niet alles hoeft nieuw te zijn, maar het moet wel goed zijn. Het wordt immers als cadeau uitgedeeld. Graag op de doos zetten of het voor een meisje of een jongen is en voor welke leeftijd (4-5 / 6-7 / 8-9 / 10-12 / 13-14).

N.B.: Er is dringend behoefte aan schoenendozen voor de oudste categorie, dus voor jongens en meisjes van 13-14 jaar!

De schoenendozen kunnen op zondag 10 en 17 november voor in de kerk worden geplaatst. Tijdens de dienst van zondag 17 november zal door ds. Kees Benard aandacht worden besteed aan de actie schoenendoos.

Als u liever geld wilt geven voor deze actie is dat natuurlijk ook welkom. De kinderen krijgen naast een cadeautje ook fruit uitgereikt. Uw financiële bijdrage zal daarvoor worden bestemd. Achter in de kerkzaal staat op deze zondagen hiervoor een collectebus klaar, waar u uw gift in kunt doen.

Namens de diaconie en stichting Oost Europa, maar vooral namens de kinderen uit Hongarije: hartelijk dank voor uw bijdrage!

Dick van der Meijden,
scriba@hervormdekapel.nl