Ringavond over ‘Gemeente zijn rond het Woord’

Op dinsdag 16 mei wordt er vanuit de werkgemeenschap van predikanten Rijssen, Wierden en Enter voor het eerst weer na de coronajaren een ringavond georganiseerd. Deze avond is bestemd voor alle kerkenraden en gemeenteleden uit de PKN die binnen de ring Rijssen, Wierden en Enter vallen.

Het doel van deze avond is de band tussen kerkelijke gemeentes in de regio te versterken door een moment van gezamenlijke ontmoeting en bezinning.

Voor deze avond is als spreker uitgenodigd, dr. Kees van Ekris. Hij is o.a. bekend van de Podcast ‘Eerst dit’ en ‘Moderne profeten’.

Daarnaast heeft hij  een boek over de prediking geschreven dat onder theologen ‘viral’ is gegaan. Het heet ‘Dialoog, dans en duel. Preken voor tijdgenoten.’ Een samenvatting van dit boek is te vinden op de website van de IZB en in te zien  via deze link.

Op deze ringavond zal Kees van Ekris spreken over het onderwerp ‘Gemeente zijn rond het Woord’. Zijn boek is namelijk veel meer dan een theorieboek hoe predikanten beter kunnen (leren) preken. Het is ook een boek over wat het betekent om in deze tijd ‘gemeente rond het Woord’ te zijn en op welke manier niet alleen predikanten maar ook gemeente- en kerkenraadsleden daarin kunnen participeren.

De avond is vrij toegankelijk, begint om 20.00 uur en wordt gehouden in kerkelijk centrum ‘De Bron’, Dorpsstraat 57 in Enter.

U bent allen van harte welkom!