Dienst tweede Adventszondag

De dienst op deze tweede Adventszondag werd geleid door mevrouw M. Klaucke. Het werd een mooie dienst, waarbij de overdenking ging over het visioen van oorlogstuig, dat zal worden omgesmeed tot gereedschap.

Een tijd waarin er geen oorlog meer bestaat, maar een voortdurende vrede. Het is een visioen en geen droom, daarnaast ook een opdracht om daaraan samen te werken.De liturgische schikking sloot heel mooi aan bij de lezing en de overdenking.
De tekst bij deze schikking:

Advent is toeleven naar de komst van de Vredebrenger bij uitstek.

De tweede krans is een met eucalyptusblad.
De olie die je daaruit kunt winnen is reinigend
en te gebruiken als je verkouden bent.

De bladen met de opgerolde, scherpe punten, verwijzen naar wapens die onklaar zijn gemaakt.

Mensen zullen vrede leren en weten dat dát leven dichtbij het hart van de Allerhoogste is.

Het visioen van de wapens die zijn omgesmeed tot nuttige werktuigen hebben de heelheid van het volk op het oog en zijn daarom alleen al goed.

Bij het project van de kindernevendienst kwam boer Micha weer de kerkzaal binnen. Deze keer was de profeet uitgedost met een zonnebril en had een heel verhaal over prachtig weer en zwemmen in de vijver van het Lageveld.

Helaas was het weer op deze zondag echter helemaal niet zo mooi, maar volgens de profeet is het ook bij guur en regenachtig weer juist goed om met elkaar te praten over betere weersomstandigheden. Dat geeft moed en doet je uitzien naar andere tijden.De kinderen maakten in de kindernevendienst mooie slingers, omdat Micha in minder mooie tijden toch sprak over een feest dat zou komen.Ook op het tweede kerkraam komt dit thema terug. Sombere tijden maar met uitzicht op een mooie toekomst.