Op zoek naar een scriba

Door het vertrek van de vorige scriba zijn we dringend op zoek naar een nieuwe scriba. Vanwege de veel omvattende functie is het goed mogelijk de taken door meerdere mensen uit te voeren, waardoor het werk verlicht wordt.

Het scribaat is onmisbaar voor het goed functioneren van de Kapel. Dit is niet alleen de verantwoordelijkheid van de kerkenraad, maar van alle gemeenteleden.

In de wervingsfolder voor ambtsdragers staat het mooi verwoord:

Een kerkenraad is niet compleet zonder scriba: het is de secretaris van de kerkenraad. De scriba bereidt met de voorzitter de vergaderingen voor en verzorgt de e-mail en de post. Een scriba is de spin in het web en het geheugen van de kerkenraad.

Voelt u zich aangesproken of kent u iemand die hiervoor geschikt zou zijn, laat het ons weten. Voor meer informatie of aanmelden kunt u zich wenden tot Froukje Krikke, voorzitter kerkenraad of onze predikant, Kees Benard.
preses@hervormdekapel.nl of predikant@hervormdekapel.nl