Groene kerk en klimaatloop

In het kader van de klimaatconferentie in de week van 1 t/m 12 november heeft GroeneKerken en Vastenactie een klimaatloop georganiseerd van Polen naar Schotland, Glasgow waar de conferentie plaatsvindt.

Een groep pelgrims is de afgelopen maand in Polen begonnen en wandelt door Duitsland, Nederland en Groot- Brittannië om in november in Glasgow aan te komen. Men wil, samen met de kerken, aandacht vragen voor de klimaatcrisis en krachten bundelen om de klimaatverandering tegen te gaan.

De groep van ca 30 wandelaars loopt van donderdag 30 september t/m maandag 11 oktober door Nederland en doet op 30 september Borne aan. Op 1 oktober wordt er van Borne naar Goor gelopen en op 2 oktober van Goor naar Colmschate.

U kunt zich, als individu of als groep, aansluiten door één of meerdere etappes mee te lopen. Elke etappe is tussen de 20 en 27 km lang en wordt dagelijks gelopen tussen 9.00 u. en 17.00 u. Per etappe wordt er een kleine bijdrage gevraagd van 2 euro.

Loopt u ook mee? U kunt zich opgeven via www. groenekerken.nl en en aanklikken: “ik loop mee”.