Afscheid als scriba

In juni 2010 werd Jet bevestigd als diaken in de Kapel en was samen met Klaas van der Weerd, die ouderling was, werkzaam in wijk zuid.

Na 2 jaar kwam de vraag of ze scriba wilde worden. Daar heeft ze wel even over na moeten denken. Na overleg met Dick hebben we samen enthousiast deze taak op ons genomen.

Hoewel Jet  geen wijk meer had, is de diaconie altijd haar thuisbasis gebleven. Het was fijn om een aantal taken binnen de diaconie te kunnen blijven doen en waar nodig allerlei hand en span diensten te verlenen. Ook bij Dick ontstond er een heel goede band met de diaconie, waar hij vier jaar voorzitter van is geweest.

De ruim acht jaren als scriba waren voor ons mooie, boeiende en leerzame jaren. De betrokkenheid met alles wat er speelde in de Kapel was groot. Er ontstonden ook veel mooie contacten in de kerkenraad, in de gemeente en ook buiten de gemeente.

Graag willen wij u allemaal hartelijk bedanken voor die fijne contacten en uw vertrouwen.

Tien jaar geleden, toen Jet in de kerkenraad kwam, was Jaap Krikke voorzitter. Daarna kwamen Johan Katuin, Hans Langstraat, Gerard Sluiskes en sinds afgelopen zomer is Froukje Krikke de nieuwe voorzitter. Je zou kunnen zeggen: de cirkel is rond.

De nieuwe scriba wensen wij heel veel succes in deze mooie rol binnen de kerkenraad en de Kapelgemeente. En we wensen u allen een heel goed en gezond 2021.

Hartelijke groeten van Jet en Dick.

3 reacties

1. Anke Lanti nk schreef:

Jet en Dick geweldig wat jullie voor de Kapel hebben gedaan en betekend.
    Ik wens jullie een goed en gezond 2021 en geniet samen van de (vele) vrije tijd.
    Hartelijke groet,
    Anke

• Dick van der Meijden schreef:

Anke, bedankt voor je goede wensen en voor de goede samenwerking in de diaconie. Ook voor jou en allen die je na zijn een goed jaar gewenst.

2. Jan Bos schreef:

Beste Jet en Dick,
    Wat een werk hebben jullie in die tien jaar verzet!
    Bedankt voor de prettige samenwerking.

Hartelijke groet,