Ga met je gezin erop uit tijdens de kerstdagen!

Het is bijna kerst.

Dit jaar wel wat anders dan andere jaren. Geen volle kerken, familiefeestjes en levende kerststallen.

Daarom hebben wij als WIO iets anders bedacht! Maak met je ouders, opa en oma, broer of zus deze kerstwandeling of fietstocht door Wierden. Van 1e kerstdag 25 december tot en met zondag 27 december hangen op verschillende locaties in ons dorp QR-codes voor de ramen of ingang. Bij iedere QR-code krijg je een filmpje te zien uit een eigentijdse variant van het kerstverhaal. Aan het eind van ieder filmpje krijgen jullie een opdracht of vraag die je met elkaar kunt bespreken.

Belangrijk:

Zorg ervoor dat alle kinderen een knapzak bij zich hebben. Het is natuurlijk het leukste als je deze zelf maakt met een stok en een theedoek. Op internet zijn genoeg voorbeelden te vinden hoe je dit doet. Daarnaast heb je voor elke deelnemer de volgende dingen nodig:

• een waxinelichtje
  • wegwerpbekers
  • een stuk fruit (appel, mandarijn)
  • een beschuit met muisjes, geboortekoekje of een andere toepasselijke traktatie
  • een klein cadeautje

Let op:

• Doe de wandeling of fietstocht met je eigen huishouden. Kinderen kunnen natuurlijk wel meedoen met bijvoorbeeld hun opa of oma.
  • Houd afstand als je andere huishoudens tegenkomt.
  • Houd rekening met kerkdiensten zodat er dan niet te veel mensen bij elkaar zijn
  • Kijk op de site van het RIVM voor alle huidige coronamaatregelen.

Het begin is bij de Hervormde Kapel.

Bij de hoofdingang vindt u een afdruk van de eerste QR-code en er staat ook een doos/kistje waar een boekje in zit voor de kinderen.
2e QR-code: ingang Hebron naast de Dorpskerk
3e QR-code: ingang Ichtus (Taborkerk)
4e QR-code: ingang Moluksekerk Eben Haëzer
5e QR-code: ingang Ontmoetingscentrum Gereformeerde kerk
6e QR-code: raam naast de voordeur van de pastorie Spoorstraat 3
7e QR-code: ingang Stichting Oost-Europa, Anjelierstraat/ hoek Dikkensweg
8e QR-code: parkeerplaats bij de Kapel/Apotheek, aan het tuinhek van de pastorie.

Het WIO wenst iedereen gezegende kerstdagen, een gezellige wandeling/ fietstocht en een gezond 2021.
Voor info: Gezina Völkers-Scherpenisse, 06-20523105