Kerkdiensten Protestantse Kerken Wierden tot en met 29 maart afgelast

Naar aanleiding van het besluit van de regering inzake de verspreiding van het coronavirus en de aanvullende verklaring van de Protestantse Kerk Nederland hebben de drie protestantse kerken in Wierden (Hervormde Gemeente, Gereformeerde Kerk en Hervormde Kapel) op donderdag 12 maart in gezamenlijk overleg besloten alle zondagse erediensten tot en met 29 maart af te gelasten.

Dit besluit is genomen met pijn in het hart, maar zeker uit zorg voor onze kwetsbare gemeenteleden menen we er verstandig aan te doen het regeringsstandpunt hierin te volgen. We hebben diverse mogelijkheden besproken, maar deze keus leek ons het meest wijs en zorgvuldig.

Meer informatie over het al dan niet doorgaan van de doordeweekse activiteiten per kerk kunt u vinden op de websites van de verschillende kerken.

Voor zondagmorgen 15 maart verwijzen wij u naar de korte kerkdienst, geleid door ds. R. de Reuver, scriba van de landelijke Protestantse Kerk, die wordt uitgezonden door de EO op NPO2 om 9.20 uur.

Voor de komende zondagen zal geprobeerd worden om, voor zover de techniek dit toelaat, digitale diensten vanuit de eigen kerken te verzorgen.