Campingdiensten op ‘t Mölke

Ook deze zomer organiseert de Interkerkelijke Evangelisatiecommissie uit Wierden weer kerkdiensten op het vakantiepark ’t Mölke in Rijssen. Deze Evangelisatiecommissie is een samenwerkingsverband van de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Kapel.

Elke zondagochtend is er om 11.00 uur een kerkdienst in “de witte tent”. Deze staat altijd op een strategische plaats: direct vooraan op het vakantiepark. Het is een heel ruime tent, die ook nog kan worden vergroot door de zijkant van de tent te verwijderen.

De opkomst tijdens de diensten is meestal heel groot. Natuurlijk komen er veel gasten van vakantiepark ’t Mölke, waar deze diensten voor zijn georganiseerd. Maar ook vanuit de omringende plaatsen komen er elke zondag volwassenen en kinderen naar deze diensten, die echt zijn afgestemd op jong en oud.

De sfeer is ongedwongen en ook in de lengte van de diensten wordt er volop rekening gehouden met de kinderen. Een dienst duurt 45 tot 60 minuten.

Voor 2019 zijn de volgende diensten vastgelegd:

2 juni      Ds. A. de Vries
9 juni      Ds. P. Dekker
16 juni    Ds. K. Benard
23 juni   Dhr. D.C. Brinkman
30 juni   Ds. N. Mels
7 juli      Dhr. C. Weeda
14 juli    Ds. T.J. Smink
21 juli    Ds. R. Nijhuis, Openluchtdienst
28 juli    Dhr. G. Flim
4 aug.    Da. A. Gouma
11 aug.   Dhr. E.J. Haselhorst
18 aug.   Da. L. v.d. Wijen
25 aug.  Mevr. R. van Herk
1 sep.     Da. R. Veddes – Dekker

Na afloop van de dienst is er altijd gelegenheid om nog even na te praten en samen een kopje koffie of een glaasje frisdrank te drinken.

Geweldig, dat op deze manier in een vakantiepark een kerkdienst kan worden gehouden, die door zoveel mensen wordt bezocht.