Mirna Veenema vertrouwenspersoon Hervormde Kapel

We horen en lezen er regelmatig over. Situaties waarbij er sprake is geweest van grensoverschrijdend gedrag. Situaties waarbij kwetsbare mensen werden beschadigd door een ander. We kennen de voorbeelden van misstanden die aan het licht zijn gekomen, zoals bij diverse kerken, in de sportwereld, bij televisiesterren, in de kinderopvang.

Dit gebeurt vooral waar er sprake is van machtsverhoudingen, van intensieve contacten of wanneer mensen in een minder stabiele fase van het leven verkeren.

Binnen een kerkgemeenschap komen dit soort situaties ook voor. De kerkenraad van de Hervormde Kapel is zich hiervan bewust en is een traject gestart om te komen tot benoeming van een vertrouwenspersoon. Koos Valeton heeft in dit hele proces een belangrijke activerende rol gespeeld.

Mirna Veenema

We hebben Mirna Veenema bereid gevonden om de rol van vertrouwenspersoon op zich te nemen. Mirna is huisarts in Nijverdal en woont in Wierden.

Als u Mirna benadert in verband met een eerder genoemde situatie of ervaring, dan zal zij open staan voor uw verhaal en u adviseren welke mogelijke stappen er kunnen worden ondernomen. Mirna heeft geen enkele binding met de Hervormde Kapel en is er dus alleen om u bij te staan.

Als Hervormde Kapel zijn we heel blij dat Mirna deze taak op zich wil nemen. Natuurlijk hopen we dat er zich nooit ernstige situaties zullen voordoen, waarbij Mirna als vertrouwenspersoon in actie moet komen. Maar anderzijds: als er aanleiding toe is, nodigen wij u van harte uit om Mirna te benaderen.

In de voorbereidingen tot het aanstellen van een vertrouwenspersoon hebben we ook overleg gevoerd met de andere PKN-kerken in Wierden. Het is zeer wel mogelijk dat Mirna ook voor één of voor beide andere gemeenten vertrouwenspersoon zal worden.

U kunt contact opnemen met Mirna Veenema per telefoon of via e-mail. Als u haar mailt zal zij uw mail beantwoorden met een beveiligd mailbericht.

Kortom: Contact met Mirna in haar rol van vertrouwenspersoon betekent dat zij uw vraag alleen met u bespreekt. Haar telefoonnummer en mailadres zijn ook alleen hiervoor bedoeld.

Contactgegevens: 06 288 619 88,
veenema-huisartsenmaatschapmcn@ezorg.nl