Mooie “Kerk, even anders” met Onderweg

Op zondag 17 maart 2024 was Gospelkoor “Onderweg” te gast in de Kapel. Het koor vulde de gehele kerkdienst met het project “Het is Volbracht.” Een project, passend in de 40 dagen tijd.

De kerkzaal van de Kapel was vanmorgen goed gevuld, waarbij er ook veel gasten aanwezig waren bij deze bijzondere dienst. De “punt” en ook de koffiezaal moest vanmorgen worden gebruikt om alle kerkgangers een plaatsje te geven. En ook het liturgisch centrum was tjokvol met het omvangrijke gospelkoor en de bijbehorende muzikanten.

Zoals vooraf was aangekondigd begon de dienst met het grootmaken van God, waarna de muzikale lijn afdaalde en tot een dieptepunt kwam bij de kruisiging van Jezus. Vanuit de indrukwekkende stilte ging de lijn weer omhoog met het zingen over de opgestane Heer.

Het koor zong fantastisch en werd daarbij ook prachtig begeleid. Er werden gevoelige snaren geraakt, zowel bij koorleden als ook bij kerkgangers. Een tekst die enkele keren terugkwam en ook daarna bij velen bleef hangen:

Hoe groot zijt Gij!

Foto’s Jaap de Beer